Numărul botosanenilor care folosesc autobuzul, de 10 ori mai mare decât al celor ce apelează la tren

Numărul persoanelor care folosesc ca mijloc de transport autobuzul este de zece ori mai mare decât al celor care utilizează trenul.

Conform estimărilor, peste 100.000 de persoane beneficiază lunar de serviciile firmelor de transport care efectuează curse interjudeţene, în timp ce datele Companiei Naţionale de Căi Ferate-CFR SA arată că aproximativ 10.000 de persoane urcă în tren din Staţia CFR Botoşani.

Transportul rutier de persoane a înregistrat o dezvoltare puternică în ultimii 20 de ani, pe fondul creşterii numărului de curse care leagă Botoşaniul de alte mari municipii ale ţării, dar şi pe fondul modernizării parcului auto. Potrivit reprezentantului filialei din Botoşani a Federaţiei Române a Operatorilor de Transport (FORT), Marian Apetrei, în Botoşani funcţionează, în acest moment, 14 societăţi de transport rutier persoane, care asigură legătura cu autocarele pe trasee precum Bucureşti, Constanţa, Braşov, Timişoara, Cluj, Iaşi sau Suceava. Investiţiile în parcul auto realizate în ultimii trei ani depăşesc şase milioane de euro.

‘În CFR s-au făcut investiţii minime, în timp ce operatorii de transport rutier au fost forţaţi, prin prisma licitaţiilor derulate, să îmbunătăţească parcul auto. Parcul auto este super nou, este foarte tânăr’, a afirmat Marian Apetrei.

De partea cealaltă, transportul feroviar a înregistrat o scădere puternică a numărului de călători, pe fondul infrastructurii proaste. Linia de cale ferată care face legătura între nodul feroviar Vereşti şi municipiul Botoşani este neelectrificată, iar, din cauza terasamentului afectat de alunecări de teren, există, pe anumite tronsoane, restricţii de viteză de până la 30 km/h.

Nici oferta CFR SA nu este prea consistentă, în condiţiile în care trenurile directe de Constanţa circulă doar în sezonul estival, iar cele de Braşov şi Timişoara au fost anulate.

Autorităţile din Botoşani au făcut apel la Ministerul Transporturilor să se implice în realizarea unor investiţii în infrastructura feroviară, astfel încât călătoria cu trenul să devină mai atractivă.

Primarul municipiului Botoşani, Ovidiu Portariuc, susţine că investiţiile în calea ferată Vereşti-Botoşani sunt foarte mici pe motiv că nu există valori de trafic ridicate, însă recunoaşte, în acelaşi timp, că lipsa modernizării nu atrage călători.

‘Este necesară modernizarea liniei, pe partea de electrificare. Este un mijloc de transport mult mai eficient, atât din punct de vedere economic, cât şi al impactului asupra mediului. De asta a luat amploare şi se dezvoltă peste tot în lume, doar că resursele financiare sunt extrem de importante’, a afirmat Ovidiu Portariuc.

În prezent, din Staţia CFR Botoşani există trenuri care pleacă doar spre Bucureşti, Iaşi, Suceava şi Vereşti. Recent, gara din Botoşani a fost reabilitată în baza unui proiect cu finanţare europeană implementat de Ministerul Transporturilor. (agerpres/FOTO adevarul.ro)

de |2014-09-20T12:28:14+00:0020 septembrie 2014|Local|

One Comment

  1. razvi 21 septembrie 2014 at 01:44 - Reply

    BOTOSANI NU se afla pe o magistrala de cale ferata si din acest motiv CFR nu vrea sa modernizeze linile din judet. Sunt sanse minime ca in urmatorii 5 ani sa fie altceva.

Leave A Comment